ההתפתחות חולצות הפולו לאורך השנים
במאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 שחקני טניס היו שייכים למעמדות הגבוהים ביותר בחברה, שלא לומר לאריסטוקרטיה. אותם שחקנים לבשו מה שנקרא "לבני טניס" (Tennis Whites) - חולצה מכופתרת עם שרוולים ארוכים מגולגלים, מכנס פלנל ועניבות. כפי שניתן לנחש, מדובר היה בלבוש לא ספורטיבי במיוחד.
חליפת ספורט משונה זו העמידה את צו האופנה החברתי לפני הצרכים הספורטיביים של הטניסאים. בדיוק מסיבה זו, החליט רנה לקוסט, הצרפתי שזכה שבע פעמים בטורנירי גראנד סלאם, לעשות מעשה. מעשה זה הפך אותו לימים לחלוץ בין לאומי בענייני חולצות.
החולצה שעיצב לקוסט הייתה סרוגה בצורה משוחררת, ואת החלק העליון שלה עיטר צווארון שטוח ולא מעומלן, עם שניים עד שלושה כפתורים. בנוסף, החלק האחורי של החולצה היה ארוך יותר מחלקה הקדמי. סגנון זה מכונה עד היום כ"זנב טניס".
חולצה זו ערכה הופעת בכורה עולמית באליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס בשנת 1926. שנה מאוחר יותר ערך את הופעת הבכורה שלו התנין המפורסם, כיום אחד המותגים המוכרים בעולם. התנין התמקם בצד שמאל של החזה, והתקשורת האמריקאית החלה לכנות את לקוסט "הקרוקודיל" - כינוי אותו קיבל באהבה, בין היתר מסיבות מיתוגיות.
העיצוב של לקוסט פתר מספר בעיות אקוטיות בטניס המסורתי באותה תקופה, בין אם בזכות השרוולים הקצרים, הצווארון המשוחרר או הבד הנושם. אחרי שפרש ממשחק פעיל הקים לקוסט יחד עם חברו אנדרה גייה את האימפריה המוכרת לנו. הצמד החל לשווק חולצות לקוסט ברחבי אירופה וצפון אמריקה.
בשנים הבאות גם שחקני הפולו – אריסטוקרטים בזכות עצמם – אימצו את העיצוב החדשני. ב-1972 השיק המעצב ראלף לורן קו אופנה חדש, שנקרא פשוט "פולו" וזאת מבלי לשווק את המוצרים ספציפית לשחקני פולו או לספורטאים בכלל. התופעה החלה לצבור תאוצה.
יתרון נוסף של אותן חולצות פולו הוא שהן רב גוניות ומתאימות לאירועים ולסגנונות רבים. ניתן ללבוש חולצה כזו עם ג'ינס ולהעניק לעצמנו מראה פשוט אך מסודר. אפשר גם ללבוש אותה עם מכנסיים מהודרות יותר, אז המראה משתדרג בהתאם.
חולצות פולו הפכו עם השנים לחולצות פחות אריסטוקרטיות ויותר ייעודיות. רבים משתמשים בהן כחולצות עובדה, כמו גננים, טכנאים, אנשי מכירות וכדומה. מכיוון שחולצות אלו עמידות מאוד ועם זאת ייצוגיות, הן שימושיות מאוד עבור אנשי מקצוע. הדפסת חולצות עם מותגי החברה במקום שבו פעם שכן לו התנין, הפכה לנפוצה בצורה מדהימה בשנים האחרונות.
בשנות ה-90 חולצת פולו חלקה הפכה ללבוש מקובל במפגשי הייטק בלתי רשמיים ומשם הופץ הנוהג לתעשיות אחרות. זו הייתה אחת הסיבות להפצת הרעיון של ביזנס קז'ואל – בגדים שמתאימים לענייני עסקים וגם ליומיום.
בבתי ספר רבים משתמשים בחולצות פולו כתלבושת אחידה, אולם זה לא מונע מצעירים רבים להוסיף להן 'תבלינים', בדמות חולצות מודפסות. כך הפכו חולצות שהומצאו למטרה ספציפית, לאחד הקווים האופנתיים, המוכרים והפופולאריים בעולם.